River Valley, Wellington en Kaiteriteri - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Natascha Bas - WaarBenJij.nu River Valley, Wellington en Kaiteriteri - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Natascha Bas - WaarBenJij.nu

River Valley, Wellington en Kaiteriteri

Blijf op de hoogte en volg Natascha

18 November 2015 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Bedankt iedereen voor alle leuke en lieve reacties! Leuk dat jullie zo geinteresseerd zijn in onze reis.

In onze Lonely Planet stond een klein stukje in over River Valley, dus wij hadden geen idee wat ons te wachten stond. Maar voordat we naar River Valley gingen zijn wij gestopt bij Tongarario National Park, voor een wandeling van 2 uur. Maar wij hebben deze wandeling niet gedaan ivm het weer.. Wij zijn naar een klein museum geweest waar wat werd verteld over de vulkanen uit het National Park.
Eenmaal aangekomen in River Valley, het was in de middle of nowhere. Het was er super mooi, maar niet veel te doen.
Volgende dag zijn wij naar Wellington gegaan, de hoofdstad van Nieuw-Zeeland.

Eind van de middag kwamen wij aan in Wellington. Er is hier altijd veel wind, dus het was daar best fris..
Maar de volgende dag zijn wij de stad gaan verkennen.Het is niet heel groot voor een hoofdstad van zo'n groot land, maar wij vinden het een hele leuke stad. Na deze wandeling zijn wij naar de botanische tuinen geweest. Het is er heel groot, dus hebben niet alles gezien. Maar wat wij hebben gezien was heel mooi.

Onze tweede dag zijn wij naar het museum Te Papa geweest. Dit is een museum waarin alles wordt verteld over Nieuw-Zeeland. Zoals over de 1e WO, de originele bevolking de Mauri, hoe het zit met de vulkanen, welke dieren er leven, echt over alles dus. Het was heel interessant en leuk. Het museum heeft 6 verdiepingen en is gratis.. best bizar dat kennen wij in Nederland niet haha.

De dag daarna vertrokken wij met de ferry naar het zuidereiland. Je kan vanaf het noordereiland het zuidereiland in de verte zien liggen. Het uitzicht vanaf de ferry van beide eilanden was zo mooi.
Aangekomen in het 1e plaatsje van onze reis op het zuidereiland, Kaiteriteri. Het is daar zo mooi, het strand, de zee, de omgeving. Deze plaats ligt in het National Park Abel Tasman.

De volgende dag zijn wij ook het naar het National Park geweest. Je kan hier alleen komen met de watertaxi. Het was super leuk en je gaat best hard. Hij vaarde eerst langs wat rotsen en daar zagen wij zeehonden. Wij hebben er best veel gezien, super leuk om ze zo van dichtbij te zien. Wij hebben zelfs een mini pinguin gezien. Daarna zijn wij afgezet op een baai waar onze wandeling in het National Park begon. Het was een super mooie wandeling met uitzicht die onbetaalbaar is zo mooi. Het einde van de wandeling was op een andere baai en vanaf daar zijn wij weer terug gegaan naar Kaiteriteri.

De laatste dag in Kaiteriteri zijn wij naar wat dichtbijzijnde baaien gelopen. It really looks all like paradise.

Foto's volgen!

• 18 November 2015 - 07:05

Karin:

Leuk weer om te lezen, hoe super jullie het hebben

• 18 November 2015 - 08:45

Opa. En Oma Steehouder:

Wat super mooi allemaal lekker genieten liefs x x x

• 18 November 2015 - 08:53

Kelly,Danny En Dani :

Het is zo leuk om jullie verhalen elke keer te lezen. :).
    Wat een geweldige belevenissen maken jullie mee.
    Geniet ervan!!

Liefs xxx

• 18 November 2015 - 08:59

Cristine Hendriks:

wat kan je het leuk vertellen Natas,veel plezier.

• 18 November 2015 - 10:13

Anneke:

Wat ontzettend mooi!!!

• 18 November 2015 - 10:20

Ruth:

Prachtig....dank je wel...blijven genieten XXX

• 18 November 2015 - 14:31

Joke:

Wat jullie mee maken is nooit meer uit jullie gedachten te wissen.
    Het is veel lopen blijft er nog wel iets van jullie lijfjes over hahaha.
    Goed eten allebei.....

lieve groetjes Tante joke xxxx

• 18 November 2015 - 14:54

Stephina:

Liefjes wat een prachtig verhaal weer. Wat fijn dat jullie zo genieten. Liefs :)

• 18 November 2015 - 21:46

Greetje:

Wat een mooi verslag ..kijk er elke keer naar uit .Wat jullie doen en zien en zo te lezen zien jullie genoeg.Dus geef je ogen goed de kost en geniet van deze mooie ervaring..liefs van mij xxx

• 19 November 2015 - 12:47

Oma En Opa De Groot:

Hoi Bas en Natascha,

Jullie lopen wat af zo te lezen wel in een prachtige omgeving. Wij doen het hier wel met een zuidwesterstorm. Blijf genieten. Lieve groet, oma en opa.

• 22 November 2015 - 09:41

Oma En Opa De Groot:

Bas van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Natascha ook van harte gefeliciteerd. Een fijne dag toegewenst van oma en opa.