Fraser Island en Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Natascha Bas - WaarBenJij.nu Fraser Island en Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Natascha Bas - WaarBenJij.nu

Fraser Island en Noosa

Blijf op de hoogte en volg Natascha

19 December 2015 | Australië, Noosa Heads

Fraser Island was echt super leuk. 's Ochtends zijn wij om half 8 vertrokken. Wij gingen met vier jeeps met daarin 8 personen naar Fraser Island. Wij zaten met 6 gezellige mensen in de auto, uit 3 verschillende landen (Engeland, Duitsland en Zweden). Wij moesten met een ferry naar Fraser Island. Fraser Island is een eiland met heel veel groen bijna alleen maar zandwegen. Dus wii hebben door de bossen op het zand en op het strand gereden. Je kan daar niet in de zee zwemmen, maar ze hebben veel fresh water lakes.

Aangekomen op Fraser Island ging ons zand avontuur beginnen. Wij zijn de eerste dag naar 2 meren, Lake Birrabeen en Lake Wabby geweest. Wij hebben heerlijk gezwommen in deze fresh water lakes en het waren ook 2 hele mooie meren. In Lake Wabby zaten dr. Fish visjes. Als je heel stil in het water ging zitten kwamen ze naar je toe en gingen ze lekker aan jeknabbelen. Daarna zijn wij naar ons kamp gegaan. Ja wij hebben in het wild gekampeerd. Wel met een elektrisch hek eromheen i.v.m. de dingo's die daar rond kunnen lopen. Wij zijn geen dingo's tegen gekomen. Jammer en gelukkig haha.

De volgende dag hebben we best veel gedaan. Wij zijn eerst naar Eli Creek geweest. Dit was een heel leuk meer. Dit grensde aan een heel leuk riviertje en daar kon je door heen lopen. Het leek net of je in een soort moeras/jungle liep. Daarna zijn wij naar het Maheno shipwreck geweest. Dit schip ligt er al 80 jaar. Is helemaal verroest en is bijna niks van over, maar best gaaf om te zien. Op de plek zijn wij ook een mini vliegtuigje ingestapt. Dit was een korte vlucht over het eiland. Het was super gaaf! Wij zagen plekken die je vanaf de grond niet kan zien, omdat je daar niet kan komen. Wij hadden een onwijs gezellig groep dus de avonden waren ook super gezellig.
Onze laatste dag op het eiland zijn wij naar Lake Makenzie geweest. Dit is een heel groot en mooi meer. Voor de laatste keer een duik genomen in een fresh water lake op Fraser Island. Het waren weer drie fanatische dagen. Weer een avontuur die wij niet hadden willen missen!

De volgende dag zijn wij naar Noosa gegaan. Noosa is echt een leuke stad. Onze tweede dag zijn wij naar Steve Irwin Zoo geweest. Dit is het mooiste en gaafste dierentuin ooit. Het was een hele dag en dat hadden wij ook echt nodig. Wij hebben eindelijk kangoeroes en krokodillen gezien!

Onze laatste dag in Noosa zijn we naar de Everglades geweest. Het was best spannend, want wij werden naar een meer gebracht vanaf dat punt moesten we naar de Everglades kajakken. Ze hadden uitgelegd welke kant we op moesten gaan en wij kregen een kaart mee. Maar het was uiteindelijk wel leuk, maar wel heel zwaar. Wij zijn over spiegelrivieren, door de mangroven naar verschillende plekken gekajakt. De spiegelrivieren zijn wel gaaf, het lijkt net of de bomen uit het water groeien. Wij zijn ook op een heel mooi meer geweest met allemaal paarse lelies, het zag er zo mooi uit. In dit meer hebben wij ook een duik genomen. Het water overal is een soort koper kleur, als je in het water lag leek je helemaal rood.

Wij zijn alweer over de helft van onze trip. Het gaat opeens wel heel snel, vinden wij niet zo leuk.. Maar goed wij hebben nog hele mooie dingen om naar uit te kijken!

• 19 December 2015 - 12:54

Ruth:

Ziet er allemaal mooi uit...filmpje in het vliegtuig vonden wij ook top...
    Groetjes XXX

• 19 December 2015 - 14:36

Stephina:

Wat geweldig allemaal weer mooie foto's. Tis echt genieten he!!! Plezier :)

• 19 December 2015 - 19:32

Hetty:

Wat beleven jullie toch veel en de foto's zijn zo mooi Een feestje om jullie verhaal te lezen. Lieve groet,

• 20 December 2015 - 08:15

Opa En Oma :

Super allemaal ja de helft zit er op dus nog lekker genieten dikke knuffel x x x

• 20 December 2015 - 09:57

Oma En Opa De Groot:

Wat een mooie foto's, lijkt me een geweldig land met zoveel mooie natuur.
    Spannend in zo een klein vliegtuigje wat een uitzicht, leuk dat we kunnen meegenieten.
    Lieve groet oma en opa.

• 20 December 2015 - 12:31

Greetje:

Hoi lieve schatten....was weer een genot om jullie reisverslag te lezen.Ja...time flies when you are having fun!!!!..Veel plezier xxx