Byron Bay en Spot X, Mojo Surfkamp - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Natascha Bas - WaarBenJij.nu Byron Bay en Spot X, Mojo Surfkamp - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Natascha Bas - WaarBenJij.nu

Byron Bay en Spot X, Mojo Surfkamp

Blijf op de hoogte en volg Natascha

26 December 2015 | Australië, Byron Bay

Wij kwamen Byron Bay in rijden en zeiden gelijk tegen elkaar 'wat een leuk stadje is dit'. Helaas waren wij hier maar 1 middag/avond en ochtend. In de middag zijn wij door het stadje gelopen. Geweldig. Zo'n relaxte sfeer en iedereen is super vriendelijk en vrolijk. Wij hebben tussen de locals een lekker drankje gedronken en daarna naar het strand geweest voor de sunset. Hier zaten een aantal locals/hippies op trommels muziek te maken. Zag er heel leuk uit.

De volgende ochtend zijn wij om 4.00 opgestaan om de sunrise te zien. In Byron Bay heb je het meest oostelijke puntje van Australië. Hier kan je dan ook als eerste de zon op zien komen. Was wederom heel mooi. Was het vroege opstaan zeker waard.

Ons avontuur in Spot X, Mojo Surfkamp.

Dag 1 surfen.

Onze eerste les was in de ochtend. Elke les duurt 2 uur. Wij kregen eerst een uitleg over welke golven je hebt. Je hebt twee soorten, witte en groene. White en green waves. Ze vertellen wat de regels zijn voor het surfen en over de veiligheid. Daarna zijn wij naar het het water gegaan. Eerst geoefend op het strand. Dan lijkt het allemaal best makkelijk.. maar dat moet je het water nog in. Wij zijn begonnen op de 'white waves'. Uiteindelijk viel dat ook best mee en stonden wij de eerst les (na eerst een paar keer vallen en wat hulp van de instructor) te surfen. Zo gaaf!!

In de middag hadden wij een expression les. Dit was niet echt een les, maar dit was extra tijd om te oefenen wat je die ochtend heb geleerd en kon je om hulp of tips vragen. De golven smiddags zijn heel anders dan sochtends. Sochtends zijn ze beter. Maar na een warming up zijn wij het water ingegaan en stonden wij alweer snel te surfen. De docent kwam 1x naar ons toe en zei; 'elke keer als ik naar jullie kijk, staan jullie te surfen, super goed'. Dat was natuurlijk super leuk om te horen :).

Dag 2 surfen.

In de ochtend hadden wij onze tweede les. Deze les ging over de 'green waves'. Deze golven zijn iets dieper het water in en zijn iets lastiger, maar wel leuker. Na weer een paar keer proberen, vallen en hulp van de instructor stonden wij op de 'green waves' te surfen. Dit was zo gaaf!! Elke keer als je op het bord staat, voelt dat zo goed.

In de middag hadden wij weer een expression les. Wij gingen weer op de 'green waves' surfen. Dit was best een zware les. De golfen waren heftig, het regende (de hele dag...) en wij hadden spierpijn, maar goed toch gingen wij surfen en als wij dan weer stonden waren wij weer blij en hadden wij een smile van oor tot oor.

Dag 3 surfen.

In de ochtend hadden wij onze derde les. Het regende die ochtend heel hard. Dit was minder, maar om te surfen is het wel beter. Dit is omdat het water dan hoger is en de golven beter zijn. En zodra je in het water bent en bezig bent met surfen, heb je niet eens meer door dat het regent. Maar doordat het zo hard regende en het waaide best hard (ja helaas had wij regen en wind, het leek net of wij in Nederland waren.. haha) waren de golven best heftig en vaak achter elkaar. Maar na weer een paar keer proberen, vallen en hulp van de instructor stonden wij op deze heftige golfen te surfen. Super gaaf!! :)

In de middag hadden wij onze laatste expression les. Wij hadden eigenlijk niet zo zin, omdat wij zo'n spierpijn hadden en best moe. Maar goed het was onze laatste les, de zon begon te schijnen dus zijn wij toch maar wel gegaan. UIteindelijk was het een leuke les en hadden wij een paar goede golven.

's Avonds was het kerstavond. Wij hadden als heerlijk kerstdiner.. rijst, groente en een gehaktbal. Het was fantastisch.. Na het eten hebben wij er met de hele groep een gezellige avond van gemaakt en zijn wij geeindigd op het strand. Het was een vreemde kerstavond, maar wel gezellig. Maar dit kan niet op tegen de gezelligheid met de familie en het LEKKERE eten.

Dag 4 surfen.

Onze laatste surfles. Het was die dag volle maan en dit heeft effect op het water en de golven. Er was bijna geen strand meer, zo hoog stond het water. Er waren wel veel goede golven. Dus hadden wij een goede laatste les en hebben op de 'white waves' geoefend hoe wij moeten sturen naar links en naar rechts. Het was een goede en leuke laatste les. Ondanks hoe zwaar het was en spierpijn wij van het surfen hadden, was het een super gave ervaring. Wij kunnen wel zeggen dat wij kunnen surfen daar kwamen wij voor, dus dat is super leuk!

De foto's van het surfen zijn door de organisatie van het surfkamp gemaakt, dus deze moeten wij nog downloaden. Dus jullie krijgen onze surf foto's nog te zien!

Na deze les zijn wij naar de trein gebracht en hebben wij eerste kerstdag doorgebracht in de trein. 's Avonds waren wij in Sydney en hier wij ons laatste avontuur in Australië

• 26 December 2015 - 13:07

Natas:

Het klinkt echt fantastisch weer! Gaaf hoor het surfen, ben benieuwd naar de foto's. Maar super dat het ook zo goed ging.
    Het is voor jullie gek zo kerst maar wel gaaf om het een keer zo mee te maken

• 26 December 2015 - 13:59

Opa En Oma :

Super dat surfen nu kunnen jullie met Jesse gaan van de zomer nog lekker genieten daar een dikke knuffel en op naar oud en nieuw x x x

• 26 December 2015 - 15:52

Oma Van Dam:

Hallo lieve kinderen wat fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Oma is best een beetje jaloers. Ik hoop dat jullie nog vele mooie dagen en geniet maar zoveel mogelijk. Dit vergeten jullie je hel leven niet meer. Veel liefs en een dikke kus van oma!

• 27 December 2015 - 10:57

Ruth:

Prachtig verhaal over hoe jullie leren surfen...waren er ook van die hoge golven??? wacht wel af of we dat op de foto's zien. Veel plezier XXX