Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Natascha Bas - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Natascha Bas - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Natascha

03 Januari 2016 | Australië, Sydney

Allereerst bedankt voor alle leuke en lieve reacties. Dat doet ons echt goed. Wij vinden het onwijs leuk dat jullie allemaal zo geïnteresseerd zijn in onze reis.

Wij hebben 10 top dagen gehad in Sydney. Het is echt een onwijs leuke stad.

Dag 1.
1e kerstdag. Dit was wederom een fantastische kerstdag. Wij zaten van 11.05 tot 20.15 in de trein naar Sydney en hebben als kerstdiner een saucijzenbroodje op met een chocolaathe als toetje. Het was een aparte kerst, maar wij waren blij dat wij samen waren.

Dag 2.
Boxing day. Dit waren wij even vergeten.. Wij wilde even door de stad lopen, maar het was overal mega druk. Overal, vooral bij de hele dure winkels, was er een hele aantrekkelijke sale (40%, 50%). Dus er stonden bij deze winkels ook hele lange rijen. Wel heel grappig om te zien. We hebben 's avonds onze eigen kerstdiner gemaakt. Wij hadden ons zelf verwend met stokbrood en lekkere kaasjes (als je aan het backpacken bent is dit al een hele traktatie haha).

Dag 3.
Wij zijn door de grootste straat (George street) van Sydney naar de Harbour bridge gelopen. Aan de overkant konden wij het Opera House zien. Het is heel gaaf en bijzonder om deze twee dingen in het echt te zien. Wij zijn over de winkelstraat (Pitt street) terug gelopen naar het hostel. Dit is echt een hele leuke straat. Met hele leuke winkels en mooie en grote warenhuizen. 's Avonds zijn wij naar de bios geweest, Star Wars VII.

Dag 4.
Wij zijn naar Chinatown geweest. Er zijn sowieso heel veel Aziaten in Sydney, maar dit is echt een gedeelte met allemaal Aziatische winkels. Aan het begin en einde van 1 straat staan poorten en daartussen zijn allemaal Aziatische winkels en vooral restaurants en heel veel Aziatische mensen. Wel heel grappig om te zien. Vanaf daar zijn wij naar Darling Harbour gelopen en hebben we een ander gedeelte van Sydney gezien. Ziet er ook allemaal heel leuk en gezellig uit.

Dag 5.
Wij zijn via The Botanic Garden, lang St. Mary Cathedral naar het Opera House gelopen. The botanic was echt heel leuk om door heen te lopen. Het Opera House en St. Mary Cathedral zijn echt twee hele mooie gebouwen. Vooral het Opera House was heel bijzonder om te zien.

Dag 6.
Wij zijn naar de Blue Mountains geweest. Eerst zijn wij naar scenic world geweest. Hier zijn wij in de hoogste kabelbaan, diepste spoorweg en grootste kabelbaan kar geweest. Dit was best cool. In beide kabelbanen had je uitzicht op de Blue Mountains en de Three Sisters. Dit was ook heel leuk om te zien. Wij hebben hier een korte wandeling gemaakt in Jamison Valley.
Daarna zijn wij naar het Aboriginal Centre geweest en bij een lookout point voor de Three Sisters.
In het Aboriginal Centre hebben wij een korte voorstelling gezien over de cultuur van de Aboriginals.
Daarna zijn wij naar het Wilde Life Centre geweest. Wij hebben geen andere dieren gezien, dan die wij al in de dierentuin hadden gezien. Maar toch blijft het leuk.
Daarna zijn wij met een ferry afgezet bij het Opera House.

Dag 7. NYE
Dit was een bijzondere dag. Wij hadden om 9 uur met een hele leuke groep (9 mensen + ons erbij) afgesproken om naar The Botanic Garden te gaan. Heel vroeg, maar wij wilde een goed plekje. Wij hadden niet als enige dit idee.. Dus wij hebben drie uur in de rij gestaan. Wat je er allemaal wel niet voor over moet hebben haha maar het was het zeker waard. Maar doordat wij met een gezellig groepje waren, ging het allemaal redelijk snel.
Uiteindelijk binnen, hadden wij al gauw een goed plekje gevonden. Hier hebben wij de hele dag/avond lekker gechillt en gewacht tot 00.00 uur. De zon scheen dus wij hadden een heerlijke dag. Was wel een beetje gek op oud en nieuw in zwemkleding haha maar was zeker niet vervelend.
Om 00.00 was er fanatatisch mooi vuurwerk. Het was echt heel gaaf. Wij hebben echt de beste oud en nieuw gehad.

Dag 8.
Wij zijn over de Harbour bridge gelopen, naar de overkant. Hier hebben wij in het Luna park gelopen, dit is een pretpark. Je kan hier doorheen lopen zonder entree te betalen, wil je ergens in moet je per rit entree betalen. Het was wel heel gaaf om over de brug te lopen. En je had super mooi uitzicht op de hele stad en het Opera House.

Dag 9.
Wij hebben een Sydney Tour gedaan. Wij hadden het meeste al gezien, maar wij kregen veel geschiedenis te horen. Dit was wel interessant. Wij zijn ook even bij Bondi Beach geweest. Dit is het bekendste strand in Sydney. Het is een mooi strand, maar heel massaal.

Dag 10.
Wij zijn onze laatste dag naar Manly Beach geweest. Dit viel een klein beetje tegen omdat de zon ons had verlaten voor de regen. Onze laatste dag in Sydney hadden we regen.. Was een beetje jammer. Maar goed dat we naar het warme Thailand gaan, waar het gemiddeld 33 graden is.

Wij vinden het onwijs jammer dat onze reis in Australië als afgelopen is. Wij vinden het echt een super leuk land! Maar wij kijken ook heel erg uit naar onze volgende reis in Thailand.

• 03 Januari 2016 - 11:37

Ruth:

Wat een mooie ervaring weer....een groot land....misschien gaan jullie er nog eens terug????wie weet.
    ik vond het mooi om te zien en te lezen wat jullie meemaken. Op naar Thailand.
    Veel liefs uit een nat Nederland....XXX

• 03 Januari 2016 - 11:48

Greetje:

Hoi ..wat een mooi verhaal ..jullie hadden er veel over gehoord en gezien op t.v. en nu hebben jullie het met eigen ogen gezien en er gelopen....fanrastisch.Ja ..jullie laatste trip begint.Geniet ervanl xxx

• 04 Januari 2016 - 02:07

Oma En Opa De Groot:

Wat een fijne jaarwisseling hebben jullie gehad, echt iets om nooit meer te vergeten.
    Nu op naar Thaland. Wij zitten inmiddels in ons paradijs en kijken uit naar jullie komst.
    Veel plezier in Bangkok en tot ziens in Cha-Am.
    Liefs oma en opa.

• 07 Januari 2016 - 21:38

Irma:

Wat een mooie verhalen en avonturen! En die foto's dan....toch gek lijkt mij: oud en nieuw in bikini :-)
    Veel reisplezier in Thailand.