Krabi en Ko Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Natascha Bas - WaarBenJij.nu Krabi en Ko Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Natascha Bas - WaarBenJij.nu

Krabi en Ko Phi Phi

Blijf op de hoogte en volg Natascha

20 Januari 2016 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Krabi was heel leuk. Wij zaten in Ao Nang, dit is een plaatsje aan de kust.
De eerste dag zijn wij naar het centrum gelopen. Dit is 1 lange winkelstraat, maar wel een leuke en gezellige winkelstraat. Hier hebben wij wel wat leuke dingen gescoord.
Begin van de middag zijn wij naar het strand geweest. Heerlijk liggen zonnen in de schaduw haha. 2 sec in de zon en je wilt schaduw, maar wij klagen niet in de schaduw is ook ook heerlijk :).
Er zijn trouwens heel veel krabbetjes te zien op het strand. Heel grappig om te zien.

De tweede dag hebben wij een stuk gelopen. De receptioniste raden een eettentje aan, deze staat ook goed aan aangeschreven in de Loneley Planet, dus wij dachten we lopen er heen en gaan even kijken. Het was 1,5 uur lopen. Maar het was een leuke wandeling, door de winkelstraat en langs het strand. Het tentje zag er leuk uit, we hebben daar savonds ook gegeten. Krab.. komen wij later op terug.

Op de terug weg kwamen wij heel veel schoolkinderen tegen, zij vinden het zo leuk om toeristen te zien. Wij zijn echt een attractie voor hun. Zwaaien heel enthousiast en zeggen gedag. Super leuk.
Deze middag hebben we ook weer vertoefd op het strand. Wij hebben zo'n zwaar leven hier hihi.
Savonds zijn wij met de tuk tuk (oude tuk tuk, viel nog net niet uit elkaar haha) naar het restaurant gegaan. Een keer heen en weer lopen vonden wij wel genoeg op 1 dag. Maar wij hebben krab gegeten.. het was niet vies maar ook niet lekker in ieder geval niet meer voor herhaling vatbaar.
Na het eten hebben wij bij een reggae cafétje een cocktail gedronken. Live muziek erbij, was heel leuk.

Onze laatste dag zijn wij met een long tail boot naar Railay Beach gegaan. Wederom weer een heerlijk dagje op het strand gehad.

De volgende dag zijn wij met een ferry naar Ko Phi Phi gegaan. Dit ging allemaal op zn Thais, zoals elke rit haha, maar wij zijn er gekomen.
Ko phi phi is druk, heel druk. Maar ziet er wel gezellig uit.
Wij zijn 's middags eerst naar het strand geweest. Sorry lieve volgers dit gaan jullie de laatste blogs nog vaker horen hihi.
's Avonds zijn we door het centrum gelopen. Het is niet heel groot, maar het heeft veel straatjes en is leuk om door heen te lopen.

De tweede dag op het eiland zijn wij eerst naar 3 view pointen geweest. Zag je gedeeltes van het eiland, was heel mooi en leuk om te zien. Vanaf daar zijn wij naar Long Beach gelopen. Hetzelfde strand als de dag ervoor. Dit was een wandeling van 2 uur en het was best warm. Dus wij hebben de hele middag heerlijk op het strand gelegen.

Onze laatste dag op Ko Phi Phi hebben wij een boottocht gedaan rondom het eiland. Je hebt verschillende eilandjes en strandjes die wij hebben bezocht. Het was een lange dag, maar wel een leuke dag.
Wij hebben ook gesnorkelt. Het was lang niet zo mooi als in Australië, maar toch was het wel leuk.
Het 1e eiland waar wij heen gingen was het bamboe eiland. Helaas hebben wij geen bamboe gezien, dit komt omdat die op een berg staan op het eiland en daar zitten heel veel grote slangen.. Het 3e eiland waar wij geweest zijn heet Monkey Island. Hier lopen apen op het strand. Wij konden ze dus van heel dichtbij zien en zelfs aanraken als je wilt, maar dat hebben we niet gedaan. Was wel heel leuk om te zien, apen in het wild.
Op de terug weg hebben wij een mooie zonsondergang gezien op de boot.

Vandaag gaan we naar Ko Phangan. Naar de fullmoon party island.
En vandaag nog precies 2 weken te gaan.. het gaat opeens wel heel snel allemaal. Maar we gaan deze twee weken nog onwijs genieten van alles :)

• 20 Januari 2016 - 06:50

Berry Zwartkruis:

Lieve natas,
    Wattttttttt nog 2 weken ,tsjonge de tijd vliegt onwijs!!
    Wat is dit heerlijk om jullie reisverslagen te lezen en te zien en te lezen dat jullie samen onwijs genieten!!
    Ik mis je ontzettend in de Vd,letterlijk en figuurlijk!!!
    Hier is een beetje koning winter eindelijk op gang gekomen,maar de overgang is nu wel erg koud hoor!!
    Gladheid en krabben en sneeuw hoort erbij ,maar toch blijft het als het niet helemaal doorzet toch wennen hahaha,en zeker steeds dat jullie heerlijk wandelen en in de zon met volle teugen genieten van de warme zon!!
    Lieverds heeeeel veeel plezier en geniet nog lekker van de laatste 2 weekjes en dikke x
    Berry

• 20 Januari 2016 - 11:30

Greetje:

Hoi...geniet van deze laatste weekjes..want daarna begint het "echte leven " weer.Ik heb genoten van jullie reisverslagen. Wat een avontuur dit kan niemand van jullie afpakken.Veel plezier ..lieve schatten..jullie zien er trouwens goed uit..lekker bruin. xxx

• 20 Januari 2016 - 11:30

Stephina:

Het aftellen is begonnen. Nog even lekker feesten en dan auto ruiten krabben.Geniet maar schatjes xxxxx

• 20 Januari 2016 - 14:43

Karin:

geniet maar goed! 3 maanden zijn zo om, kan je nagaan van de laatste 2 weken :)
    Kan niet wachten haha xxxxxxxxxx

• 20 Januari 2016 - 19:01

Anneke:

erg leuk om te lezen. ook al die verschillen tussen de landen.en dat jullie het ook zo naar jullie zin hebben,
    nog even genieten.

• 21 Januari 2016 - 03:09

Oma En Opa De Groot:

Hallo Natascha en Bas,
    Ziet er schilderachtig uit die eilandjes, jullie zullen wel lekker bijkleuren ook al zit je niet in de zon.
    Het begint nu we wel hard te gaan voor jullie voor je het weet zit je in weer in Nederland.
    Heel veel plezier op de eilandjes.
    Lieve groet oma en opa de Groot.

• 21 Januari 2016 - 16:03

Opa En Oma :

Ja als het gezellig is gaat het altijd snel hè genieten nog even en tot gauw x x x oma

• 23 Januari 2016 - 19:51

Hetty:

Hallo vakantie gangers, geniet nog even van de vrijheid en van de zonnige eilandjes!
    Hier missen jullie niet veel hoor! Nog veel plezier gewenst.
    Hetty