Waitomo, Rotorua en Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Natascha Bas - WaarBenJij.nu Waitomo, Rotorua en Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Natascha Bas - WaarBenJij.nu

Waitomo, Rotorua en Taupo

Blijf op de hoogte en volg Natascha

11 November 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Waitomo. Voor we hier waren hebben we onderweg eerst een wandeling gemaakt. Nieuw-Zeeland is wandelen wandelen wandelen.. In Waitomo zijn we naar een grot met Glowworms geweest. We mochten daar geen foto's maken, dus we hebben een foto van Internet gepikt haha. Op de terug weg van de Glowworm Caves hebben we wederom een wandeling gemaakt, richting de top zodat we uitzicht hadden op het dropje Waitomo. Het is zo klein, dat je echt alles zag. Was heel leuk om te zien.

De volgende dag zijn we naar Hobbiton geweest. Eindelijk! Voor degene die niet weten wat het is, dit is de filmset van de films de lord of the rings & The Hobbit. Het was zo gaaf! Net zoals in de film, die huisjes en alles erom heen zo schattig. The cuttest place ever.
Volgende dag zijn we naar Lake Rotorua gegaan, hier onder zit een slapende vulkaan. Bij een bepaald gedeelte van het meer zag je zwavel en stonk het verschrikkelijk. Naar rotte eieren.. Later zijn we bij het schone, grote gedeelte van het meer heerlijk gaan zonnen, eindelijk haha!
'S avonds hebben we voor het eerst chips & fish op, hadden we nog "nooit" gegeten. Maar het was lekker, gewoon patat met witvis.

Onderweg naar Taupo zijn we gestopt bij Te puia. Dit is een geothermische vallei. In deze vallei hebben we mud pools, hot water pools en een geiser gezien. De geiser spuit water wanneer die wilt, niet op bepaalde tijd stippen. Maar wij hadden geluk, het was super gaaf om te zien! Onze gids heeft in de hot water pool eieren gekookt haha zo grappig, maar zo warm is dat water. Het was een lekker eitje.
Daarna vlak bij Taupo zijn we gestopt om naar de Haku Falls te kijken. Wauw dat was zo mooi! Dat water was zo helder blauw.
Die avond zijn we met een boot met een groepje op Lake Taupo gaan varen. Lake Taupo is net zo groot als Singapore, het grootste meer in Nieuw-Zeeland. Het was zo leuk, we waren met gezellige mensen, muziek aan, drankje erbij en genieten van prachtige uitzicht.

Volgende dag hebben we een wandeling gedaan van 20 km in 6,5 uur. De Tongariro Alpine Crossing. Je kon naar mt. Doom van de film Lord of the rings, maar dat duurde nog is 3 uur langer.. Maar het was zo'n mooie hike maar zo zwaar omg. Maar zeker de moeite waard!

De laatste dag in Taupo zijn we gaan kajakken op de langste rivier van Nieuw-Zeeland. Halverwege kwamen we hot water pools tegen en daar mochten we even in. Was mega warm, maar als je door was super lekker.

We zijn zo aan het genieten van alles en we hebben nog 2,5 maand, zo leuk!
Morgen gaan we naar River Valley daarna naar Wellington en daarna naar het zuidereiland!

Foto's volgen!

• 11 November 2015 - 09:05

Cristine Hendriks:

prachtig allemaal

• 11 November 2015 - 09:11

Ruth:

Wauwww Bas en Natas....wat een leuk reisverslag en de foto's prachtig...lekker blijven genieten.
    Lieve groetjes Ruth

• 11 November 2015 - 09:47

Oma En Opa De Groot:

Wat een mooie foto's, leuk dat we mee kunnen genieten van jullie reis.
    Liefs, oma en opa.

• 11 November 2015 - 09:51

Opa En Oma Steehouder :

Wat super leuk alles lekker genieten en liefs x x x

• 11 November 2015 - 10:51

Karin:

Zo leuk allemaal om te horen :)
    Fijn dat jullie zo genieten en de reis is eigenlijk nog maar net begonnen.
    dikke knuffel!

• 11 November 2015 - 11:42

Natas:

Wat een leuk verhaal weer om te lezen, leuk om zo op de hoogte te blijven van alle leuke dingen die jullie doe/mee maken. En het is pas net begonnen, jullie hebben nog zo lang.. En die foto's, echt super mooi. Ben echt jaloers, maar jullie verdienen het. Zo lang naar uit gekeken.

Geniet er van liefjes! XXXX <3

• 11 November 2015 - 14:48

Gina:

Wat super leuk dat ik zo met jullie mee kan genieten wat een leuke ervaring. Nou nog veel plezier en geniet ervan

• 11 November 2015 - 16:59

Greetje:

Hoi...wat een mooi verslag.En net wat je zegt we genieten en dat miet je ook zeker doen en daar heb jullie nig 2 en een halve maand de tijd voor..mis je wel hoor x..veel plezier

• 11 November 2015 - 17:37

Greetje:

Ben je smigel nog tegen gekomen ..doe hem maar de groetjes ..hahaha

• 12 November 2015 - 20:34

Hetty:

Wat heerlijk om zoveel moois te zien en te beleven samen.
    Geniet!!

• 19 November 2015 - 14:01

Arie En Christa:

Hallo luitjes,

Leuk dat we mee kunnen kijken naar jullie reis, niet zomaar een reis maar eentje die je niet zo gauw een tweede keer zal maken, alhoewel....... je weet maar nooit.

We blijven jullie volgen en mee genieten van de fraaie plaatjes die jullie hierop posten. Ontzettend veel plezier nog en de groeten van ons. Arie en Christa