Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natascha Bas - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natascha Bas - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Natascha

11 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Bangkok, dit was heel anders dan dat wij de afgelopen twee maanden hebben gezien. Chaos, vooral het verkeer. Het lijkt wel of mensen doen waar ze zin in hebben.

Onze eerste dag in Bangkok zijn we met de trein naar het centrum gegaan. In het centrum heb je heel veel warenhuizen, echt allemaal grote warenhuizen. Je hebt warenhuizen die lijken op marktjes alleen dan binnen en je hebt hele luxe warenhuizen. Wel leuk om het verschil te zien. Ook zijn over een mini marktje gelopen en hier hebben we onze 1e street food op. Een fruit smoothie, ijs met het gekozen fruit wat je wil erin. Heel simpel, maar was wel heel lekker. Sowieso zie je overal kraampjes met eten, heel veel eten maar ook met kleding.
Het is heel anders dan dat we gewend zijn en daarom heel leuk om te zien. En het Thaise eten is echt heerlijk. Soms beetje pittig haha maar wel heel lekker en bizar goedkoop.

Onze tweede dag in Bangkok zijn wij met een Thaise ferry (een oude, redelijke grote boot, maar was wel leuk) naar Wat Pho en Chinatown geweest. Dit is een gedenkplaats met meerdere tempels met budha's erin. Ook was hier de liggende budha, die is heel groot en lang. Ik was te "bloot" gekleed om daar naar binnen te gaan, dus ik moest een prachtige groene kimono aan.
Daarna zijn wij met een tuktuk naar Chinatown gegaan. De trip in de tuktuk was al een hele ervaring haha maar Chinatown helemaal. Het is heel groot. Je hebt 1 drukke straat, hier zijn we over heen gelopen. Alleen maar kraampjes en heel veel mensen. Hier hebben wij onze echte 1e keer street food op. Pork meatballs. Het was niet super lekker, maar wij vonden het leuk dat we iets hadden geprobeerd. Wij zijn weer terug gegaan met een tuktuk naar Wat Pho.
Bij de pier had je heel veel eet kraampjes. Bij 1 kraampje was het best druk, dan is het meestal wel goed, ook als het voor je neus wordt klaar gemaakt. Hier hebben wij heerlijk gegeten!
Ook hebben wij een heel lekker mandarijnen drankje op, daar zie je ook heel veel kraampjes van.

Onze laatste dag zijn wij gaan fietsen door Bangkok. Heel spannend, maar heel leuk. Wij zijn op plekken geweest waar je anders nooit zal komen.
Als eerste moesten wij op een hele druk straat fietsen, naast de auto's. Dat was wel een beetje spannend.. Toen zijn wij in de wijken daarachter gaan fietsen. Hier zijn wij over een markt gelopen, hier kopen alle hotels en restaurants hun eten.
Daarna zijn wij door een sloppenwijk gefietst onder een brug. Zo noemen ze het niet meer, want het is een geregistreerde wijk geworden bij de gemeente. Dit omdat er teveel illegale dingen gebeurde en dat is nu veel minder.
Maar voor ons ziet het er nog steeds uit als een sloppenwijk. Het was wel veilig om er door heen te fietsen met een guide, maar alleen zeker niet. Je vind de weg ook niet meer terug, zo groot is het.
Daarna zijn we met de boot naar een ander plaatsje gegaan en hebben daar in een local "restaurantje" gegeten.
Daarna zijn we weer met de boot terug naar Bangkok gegaan en zijn we weer terug gefietst naar waar we begonnen zijn.
Dit was een hele bijzondere en onze leukste dag in Bangkok.

Wij kunnen veel meer vertellen over wat wij hebben gezien in Bangkok en tijdens het fietsen, maar dat is veels te veel om te schrijven. Wij vertellen jullie het graag allemaal en dan met de foto's erbij :)

Foto's volgen!

• 11 Januari 2016 - 09:18

Opa En Oma :

Wel erg leuk allemaal maar heel anders als de andere 2landen maar toch een hele leuke ervaring nog even lekker genieten dikke kus oma

• 11 Januari 2016 - 12:46

Anouk:

Ontzettend leuk om jullie verslagen te lezen! Jullie zijn echt aan t genieten en geniet nog maar even want het is zo voorbij. Heel veel plezier saampjes! Groetjes van ons alle!

• 11 Januari 2016 - 13:09

Stephina:

Oh oh wereldreizigers wat een ervaring allemaal. Geniet nog maar even!! Xxx

• 11 Januari 2016 - 20:46

Greetje:

Wat is het een genot om jullie ervaringen te lezen in Thailand..heerlijk zoals jullie genieten...heel veel reisplezier..xxx

• 11 Januari 2016 - 21:57

Arie En Christa:

Zo waaghalzen, fietsen in Bangkok. Dat is niet echt ongevaarlijk met al die dwazen daar op de weg. Een aantal jaren geleden hebben wij ook , maar dan uiteraard met een Tuk Tuk de straten van Bangkok doorkruist, een ervaring op zich, maar... wel apart, de Voorstraat is er niks bij.
    Jullie hebben al veel mooie dingen gezien en ook in Thailand is er veel moois te zien, vooral straks in Go Pagang waar jullie als ik goed begrepen heb heen gaan en ook het eten ( als je daar tenminste van houd ) is niet te versmaden, lekker spicy. Zijn heel benieuwd naar jullie volgend verslag, be careful en geniet er maar van.

Groetjes Christa en Arie

• 12 Januari 2016 - 10:38

Ruth:

Ziet er geweldig uit...lekker blijven genieten..XXXX

• 13 Januari 2016 - 08:55

Cristine Hendriks:

Dit is een heel andere wereld een mooie ervaring ,je beschrijft het erg mooi Natas