River Kwai en Cha-am - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Natascha Bas - WaarBenJij.nu River Kwai en Cha-am - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Natascha Bas - WaarBenJij.nu

River Kwai en Cha-am

Blijf op de hoogte en volg Natascha

14 Januari 2016 | Thailand, Cha-am

Na wat heen weer reizen in Bangkok en communiceren met de Thaise mensen, hebben wij gevonden hoe wij van Bangkok in de River Kwai komen.
Eerst met een mini busje, daarna met een local taxi en uiteindelijk met een bootje (ouderwetse, houten lange boot. Was een leuk tochtje) naar de hutjes op het water. Het zag er super leuk uit. Allemaal hutjes op het water en hangmatten voor de hutjes. We konden zwemmen in de rivier. Je moest een zwemvest aan, want er staat wel een stroming. En het leukste was om naar het achterste hutje te lopen en daar het water in te gaan en dan kwam je door de stroming bij het eerste hutje. Was heel leuk en lekker verfrissend.

De volgende dag hebben wij niet heel veel gedaan. Wij zijn naar een dorpje, achter ons geweest. Het was niet groot en heel primitief allemaal. Je zag wat hutjes van de locals, een mini schooltje (voor 20 kinderen ong, kan minder zijn), een plek waar ze handwerk maken, een voetbalveld en bastketbalveld en natuurlijk meerdere gedenkplaatsen. Was heel bijzonder en leuk om te zien. Ook hebben zij twee olifanten (wij vonden ze een beetje zielig), deze komen elke ochtend naar de hutjes en dan kan je ze aaien en voeren.
Voor de rest hebben we lekker in de hangmat gelegen en hebben we in de rivier gezwommen.

Na 6,5 uur onderweg te zijn geweest waren we dan uiteindelijk bij opa en oma de Groot. Wat was het goed om hun te zien. Heel fijn om na 2,5 maand bekende te zien. Het hotel was ook prachtig. Heerlijk zwembad erbij en je liep vanuit het hotel zo het strand op. Was echt luxe voor ons backpackers haha.

We hebben 2 dagen heerlijk op het strand gelegen. Wij zijn over de boulevard gelopen. Het was niet veel, maar je had er hele leuke winkeltjes tussen zitten. Sowieso zag alles er heel leuk en gezellig uit. En elke middag kwam er een fruit vrouwtje op het strand en zij had heerlijk fruit. Hoe zij er mee rond liep op het strand is echt knap want dat is best zwaar, zeker met deze warmte.

Wij zijn ook een ochtend een stukje gaan fietsen. Zijn wij langs de boulevard naar een pier gefietst. Was een leuke route. Bij de pier heb je verse vis. Er liggen in de haven heel veel gekleurde bootjes, waar ze elke nacht de zee mee op gaan om vis te halen. Heel bizar om te zien dat ze met zulke bootjes, die bijna uit elkaar vallen, de zee op gaan om vis te halen. Er zijn ook een aantal tentjes waar je de verse vis kan eten. Hier hebben we de een na laatste dag gegeten. De lekkerste verse vis, het was heerlijk! De andere twee avonden hebben we ook heerlijk gegeten.

Opa en oma hebben ons mee genomen naar de leukste tentjes, waar je anders zelf nooit zal komen.
De laatste dag hebben we lekker bij het zwembad gelegen, zijn wij ergens gaan lunchen, hebben Bas en ik nog een stukje gefietst en last but not least hebben we een heerlijke Thaise massage gehad.
Na weer lekker te hebben gegeten, zijn wij met een nacht bus naar Krabi gegaan. Wij kunnen veel zeggen over het reizen hier, maar dit was de meest luxe bus waar wij ooit mee hebben gereisd.

Opa en oma de Groot bedankt voor de onzettend leuke dagen! Wij hebben enorm genoten en vonden het heel erg gezellig met jullie.

Wij zijn nu in Krabi!

• 14 Januari 2016 - 14:50

Stephina:

Wat ontzettend leuk voor jullie zo verwend te worden bij opa en oma. Geniet nog maar even van jullie reis. :). Xxxxx

• 14 Januari 2016 - 15:03

Ruth:

Wat leuk om ff bij Oma en Opa te zijn...even eigen..wat zal je ze lekker hebben geknuffeld Natas.
    Nu weer verder met jullie reis...en denk maar niet aan Nederland...hier is het vreselijk nat.
    Dag lieverds XXX

• 14 Januari 2016 - 22:23

Karin:

Nog even genieten, wat gaat het allemaal snel! Niet alleen nat hier maar ook koud.
    Tot gauw xxxx

• 15 Januari 2016 - 12:36

Opa En Oma :

Super gezellig bij opa en oma nog even genieten het is zo februari dikke knuffel en tot gauw x x x x