Westport, Lake Mahinapua, Frans Jozef en Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Natascha Bas - WaarBenJij.nu Westport, Lake Mahinapua, Frans Jozef en Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Natascha Bas - WaarBenJij.nu

Westport, Lake Mahinapua, Frans Jozef en Wanaka

Blijf op de hoogte en volg Natascha

26 November 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Voor wij naar Westport zijn gegaan, zijn wij eerst gestopt bij Lake Nelson. Dit is een super groot meer tussen de bergen in de middle of nowhere. Super mooi en het was er heel rustig. Wij konden in de Lake zwemmen, maar het was het nog super koud, dus wij hebben gekeken naar de mensen die wel gingen zwemmen..
Eind van de dag kwamen wij aan in Westport en volgende dag gingen wij vroeg weg, dus wij konden daar niks doen. Maar was niet erg, want er was ook niet veel te doen.

Onderweg naar Lake Mahinapua zijn wij gestopt op een plek waar je een zeehonden kolonie kan zien. Het blijft best gaaf om deze dieren in het wild te zien. Daarna zijn wij bij een plaatsje gestopt waar wij verkleedkleding konden kopen. Ja die avond hadden wij feestavond, soort carnavalsavond. Was een gezellig avondje! Wij zijn alls santa claus en hulp elfje verkleed gegaan. Die middag zijn we naar Lake Mahinapua gelopen, het is een groot meer maar niet zo groot als Lake Nelson en niet zo mooi. Maar om het meer kon je wat wandelingen doen, looks all like a jungle.

Volgende dag zijn wij naar Franz Josef gegaan. Dit plaatsje staat bekend om zn glacier. 's Avonds hadden we pizza fest, onbeperkt pizza eten. Er was mega veel en allemaal homemade. Super lekker! De rest van de avond hebben wij alvast een beetje Bas zn verjaardag gevierd met een wat mensen die wij hebben ontmoet.
De dag zelf hebben wij Bas zn verjaardag gevierd met een wandeling haha. Wij zijn naar de glacier gelopen. Best indrukwekkende plek, omdat het zo snel veranderd. Paar jaar geleden zag het er totaal anders uit dan dat het er nu uit ziet. Maar was een mooie wandelingen langs heel veel watervalletjes vanaf de berg. 'Savonds zijn we lekker uiteten geweest.

De volgende dag zijn wij naar Wanaka gegaan. Onderweg zagen wij weer heel heel watervalletjes vanaf de bergen. Het regende die dag de hele dag en de dagen daarvoor was het ook niet echt lekker weer. Vandaar dat de watervallen nu ook goed zichtbaar waren. Op dat moment wel een beetje leuk dat het regende.. Vlak voor Wanaka zijn wij gestopt bij Lake Hawea. Het meer en de bergen zo mooi. Wij konden er echt naar blijven kijken.

In Wanaka zijn wij naar een lookout point geweest, vanaf daar zagen wij de hele stad (was niet zo groot, meer een dorp) en het meer. 's Avonds zijn wij naar de bios geweest, naar The Hunger Games. Het was een 'art house' bioscoop. Bij binnenkomst hingen er allemaal filmposters en er stonden in de zaal oude banken, stoelen, oude bioscoop stoelen van alles echt heel leuk. Film was ook leuk!

Nu zijn we in Queenstown. Hierna nog 2 plaatjes en dan gaan we naar Australië!

• 26 November 2015 - 05:52

Karin:

Super leuk weer, vooral met de foto's erbij! xx

• 26 November 2015 - 08:34

Copa En Oma Steehouder :

Erg leuk hoor en gelukkig lekker weer liefs x x x

• 26 November 2015 - 09:38

Ruth:

Zijn jullie wandelschoenen nog niet versleten....grapje
    Dankjewel voor het leuke reisverslag en mooie foto's.
    Veel liefs uit Amsterdam XXX

• 26 November 2015 - 10:03

Oma En Opa De Groot:

Wat een watervallen zien jullie, heel mooi. Leuke foto's wat een knusse bioscoop, we hebben de boeken van de winterspelen gelezen, zijn ook goed. Alweer een maand onderweg en straks naar Australië. Super om alles zo te volgen.
    Lieve groet oma en opa.

• 26 November 2015 - 11:01

Greetje:

Hoi lieve schatten...wat ziet het er mooi uit.En jullie zijn alweer bijna een maand weg.Hier gaat de tihd snel bij jullie ook ??? Liefs en een een knuffel van mij x