Queenstown, Milford Sound, Lake Tekapo en Christch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Natascha Bas - WaarBenJij.nu Queenstown, Milford Sound, Lake Tekapo en Christch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Natascha Bas - WaarBenJij.nu

Queenstown, Milford Sound, Lake Tekapo en Christch

Blijf op de hoogte en volg Natascha

30 November 2015 | Nieuw Zeeland, Christchurch

De ochtend dat wij vertrokken bij Wanaka richting Queenstown zijn wij eerst gestopt bij Puzzling World. Je kon hier spelletjes doen, je had een doolhof en de illusie kamers. Dit laatste was echt super leuk. De illusie die ze in kamer hebben gebruikt dat je groter en kleiner lijkt, hebben ze ook gebruikt in de films the hobbit.
Aangekomen in Queenstown zijn wij de stad gaan verkennen. Super leuke stad! Dit vinden wij de leukste stad van Nieuw-Zeeland.

De volgende dag zijn wij naar Milford Sound geweest. Je rijdt eerst door Fiorden National Park. Alles wat je ziet is gekomen door de natuur, niks is door mensen gedaan. De bergen, de watervalletjes van de bergen alles was zo mooi. Wij hebben een aantal mooie stops gemaakt, een daarvan was dat wij ons waterflesje konden vullen uit de rivier. Dit water is vers water vanuit de bergen. Het klinkt misschien gek, maar het smaakte ook echt naar puur water. Wij zijn er met een boot door Milford Sound gevaren en het is moeilijk in woorden te omschrijven wat je ziet. Maar het wat super mooi.

Onze laatste dag in Queenstown zijn wij gaan luge-en. Wij zijn met een gondel omhoog gegaan en vanaf daar zag je de hele stad. Super gaaf. Luging was ook super leuk. Kijk maar naar de foto, big smiles :D. Verder hebben wij heerlijk genoten van het weer in een mini (echt mini) parkje. 's Avonds hebben de beroemde Ferg Burger gegeten. Die was mega lekker!

De volgende zijn wij naar Lake Tekapo gegaan. Vlak voor Lake Tekapo zijn wij gestopt bij Lake Pukaki, wauw zo mooi. Het water zo helder en het uitzicht op de bergen, gewoon wauw. Aangekomen in Lake Tekapo was het weer wauw. Ook dat water is zo helder en het mooie uitzicht op de bergen. Bij het water stonden hele mooie bloemen, het totaal plaatje leek net een schilderij waar je naar kan blijven kijken.

De laatste dag hebben wij een wandeling gedaan op mt John. Was een korte, maar onze laatste bergwandeling en aan het einde had je mooi uitzicht op Lake Tekapo.

De volgende dag zijn wij naar het laatste stadje gegaan Christchurch. Ook was het de laatste keer met de Kiwi Experience (de bus organisatie waar wij mee reisde). Was wel beetje gek idee, want wij hebben er een maand mee gereisd en hebben de meest mooie plekken van Nieuw-Zeeland gezien en leuke mensen ontmoet.
Christchurch was ooit de 2e grootste stad van Nieuw-Zeeland (Auckland staat op 1 en op 3 Wellington) maar door een aardbeving van een paar jaar geleden is heel veel verwoest. Ze zijn nu nog steeds de stad aan het opbouwen, dus je ziet vooral veel werkzaamheden. Ze hebben een paar winkeltjes in containers als een soort mall, ziet er wel gezellig uit.

Wij hebben een onwijs leuke tijd gehad in Nieuw-Zeeland. Het is zo'n mooi land en je kan er super veel leuke dingen doen. Wij hebben alles gedaan en gezien wat wilden.

Vannacht vertrekken wij naar Australië. Daar hebben wij ook onwijs veel zin in!

• 30 November 2015 - 07:50

Opa En Oma Steehouder:

Super ziet alles er uit nu lekker genieten in Australië weer veel nieuwe ervaringen veel plezier knuffelen gr

• 30 November 2015 - 09:39

Ruth:

Wauw wat een prachtige foto's en lekker verhaal....op naar Australië...goeie reis en tot het volgende verslag. XXX

• 30 November 2015 - 13:10

Karin:

Ik wil ook naar Nieuw Zeeland :-).
    Fijne reis naar jullie volgend avontuur Australië!

• 30 November 2015 - 17:11

Cristine Hendriks:

Het ziet er allemaal prachtig uit op naar het volgende avontuur

• 01 December 2015 - 20:47

Hetty:

Wat beleven jullie veel en wat schrijven jullie er leuk over!!

• 01 December 2015 - 22:02

Natas:

Op naar het volgende avontuur schatjes. ❤️

• 02 December 2015 - 22:36

Irma:

Hey Bas & Natasja,

zo te zien en te lezen voldoet jullie reis aan alle verwachtingen. Wat prachtig allemaal, geniet ervan. Ook weer in Australië!