Cairns en Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Natascha Bas - WaarBenJij.nu Cairns en Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Natascha Bas - WaarBenJij.nu

Cairns en Mission Beach

Blijf op de hoogte en volg Natascha

05 December 2015 | Australië, Mission Beach

Australië daar zijn wij dan! De vliegreis van Nieuw-Zeeland naar Australië zijn goed verlopen.
Wat een heerlijke warmte toen wij van het vliegveld afliepen. Het is heel anders dan Nieuw-Zeeland, dat merkte wij meteen.

De eerste dag in Cairns zijn wij de stad een beetje gaan verkennen en het een en ander geregeld voor onze tijd in Australië. Wij zijn ook naar een shopping mall geweest, super mooie en leuke mall. In het midden van de mall hadden ze een kerstplein gemaakt, hier konden kinderen met de kerstman op de foto. Wij vinden het wel een gek idee dat we overal kerst zien maar door het weer en het leven hier hebben wij helemaal dat gevoel niet.

De tweede dag zijn wij naar de Lagoon geweest. Dit is een zwembad naast de zee met gras en boompjes eromheen waar je heerlijk kan liggen. 's Avonds hebben we een drankje gedronken in de bar van het hostel naast het zwembad.

De derde dag zijn wij naar de botanische tuinen geweest. Was leuk om door heen te lopen en het was er lekker warm/benauwd.. Daarna hebben wij weer heerlijk een duik genomen in de Lagoon.

Onze laatste dag zijn wij naar Great Barrier Reef geweest. Dit was echt super leuk. Mooie vissen en haaien (vegetarische haha) gezien en het reef zo gaaf om te zien. Het snorkelen was ook echt leuk. Gelukkig gaan we het deze reis nog een keer doen. Foto's hebben we met een onderwatercamera gemaakt deze kunnen we nog niet op de blog zetten, dus deze houden jullie nog tegoed van ons.

Volgende dag zijn we met de bus naar Mission Beach gegaan.
Het gaat allemaal heel anders dan in Nieuw-Zeeland, maar dat wisten we wel een beetje en dat vinden wij ook leuk.

We zijn smiddags lekker naar het strand geweest in Mission Beach. Wij moesten ong 40 min lopen om bij een plek in de zee te zwemmen waar geen kwallen zijn. Deze plek is afgezet met een net en alleen daar kan je veilig zwemmen. Daarna hebben een verfrissende duik genomen in het zwembad.

Morgen gaan we naar Townsville/Magnetic Island.

• 05 December 2015 - 10:40

Ruth:

Lekker blijven genieten... ben heel nieuwsgierig naar de foto's....dag lieverds XXX

• 05 December 2015 - 11:34

Natas:

Liefjes. Wat een gave dingen nu al gezien en gedaan in zo'n korte tijd. Lekker genieten van elkaar en de omgeving. Heel veel plezier verder. Dikke kus <3

• 05 December 2015 - 13:25

Joke:

Wat een belevenis allemaal geweldig wat jullie mee maken.
    en wat zullen jullie straks bruin zijn als we jullie terug zien.
    Maar gelukkig hebben jullie nog een tijd te gaan.
    Ik ben allemaal pakjes aan het in pakken voor van avond.
    Vieren Sint bij kim. gezellig.
    Nou jullie zullen wel iets onder de kerstboom leggen in de zon hahaha.
    Nou veel plezier samen en tot horens liefs tante joke.

• 05 December 2015 - 15:25

Stephina:

Wat een heerlijk verhaal weer. Enjoy

• 05 December 2015 - 21:07

Greetje:

Hoi globetrotters...wat een leuk verhaal ..jullie hebben al zoveel gezien en gaan natuurlijk nog veel meer zien. Daarom geniet ervan ..x..zal zeker vreemd zijn kerst in de hitte..nou hier is het ook warmer dan normaal 13 graden..tot de volgende keer

• 06 December 2015 - 10:39

Opa En Oma Steehouder :

Allemaal super en lekker warm we denken aan jullie gaan straks eten maar maken het wel goed geniet maar lekker en denk niet an ons dikke knuffel gr x x x

• 06 December 2015 - 12:12

Karin: