Auckland, Bay of Island & Hot Water Beach - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Natascha Bas - WaarBenJij.nu Auckland, Bay of Island & Hot Water Beach - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Natascha Bas - WaarBenJij.nu

Auckland, Bay of Island & Hot Water Beach

Blijf op de hoogte en volg Natascha

05 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

We zijn alweer 5 dagen in Nieuw-Zeeland. Morgen een week geleden vertrokken we en nu zitten we er alweer een paar dagen, best gek idee. Maar we hebben het onwijs naar ons zin! Bijna elke dag vragen we aan elkaar welke dag het ook alweer is haha en de reis is pas net begonnen.
Na een 2e lange vlucht, waar we alleen maar hebben geslapen. We waren kapot na een vlucht van 11 uur en een hele dag in Hong Kong. Maar aangekomen in Auckland zijn we afgezet door een air bus in de straat van onze hostel. Daar sta je dan, in een onbekende straat niet wetende welke kant je op moet voor je hostel. Gelukkig hadden we een map en hadden we het al vrij snel gevonden. Dan kom je binnen in een hostel, als je niet weet wat het precies is kijk je toch wel even je ogen uit. Het is groot, veel kamers, grote gezamelijke chill ruimte en keuken. Wat overigs erg stonk, waarschijnlijk de koelkasten waar iedereen zn boodschappen in doet en je weet niet hoe lang het er ligt.. maar goed maar niet teveel overnadenken. Dan kom je in je kamer we sliepen in een 6 dorm.Echt even wennen met vreemde mensen slapen op 1 kamer. Maar het is wel gezellig, want je hebt het eigenlijk al vrij snel over je reis en je hoort andere verhalen, wat heel leuk is. Na alles gezien te hebben, zijn we door de hoofdstraat gelopen richting de haven.
De volgende dag zijn we naar een hele oude vulkaan geweest, Mt. Eden. Was echt heel gaaf en een super mooi uitzicht over de hele stad. Wel een flinke wandeling, maar het was zeker de moeite waard. Daarna zijn we de hele Queen st. over gelopen, hele leuke maar drukke straat. Toen zijn we naar een park geweest achter de Queen st. het zonnetje scheen dus heerlijk in het zonnetje gezetten. Echt genieten!

De volgende dag zijn we met de bus naar Bay of Island gegaan. Halverwege de busreis zijn we gestopt om bij een waterval te kijken. Dit was echt zo gaaf.
Aangekomen in Bay of Island zijn we door het plaatsje zelf, Paihia, gelopen en daarna naar het plaatsje Russell geweest. Hiervoor moest je met de ferry door de baai naar de overkant en hierdoor zag je een aantal eilandjes. Heel gaaf en mooi om te zien.
De volgende dag zijn we sochtends naar nog een waterval gelopen. Hierover hebben we uiteindelijk 4 uur gedaan.. het was een hele mooie maar zware route en de waterval viel een klein beetje tegen maar goed het was wel mooi. We gingen om 14.15 weer met de bus terug naar Auckland, dus konden we weer een paar uurtjes in de bus zitten. Even bijkomen haha. We hebben weer een overnachting gehad in Auckland om de volgende ochtend met de bus naar Hot Water Beach te gaan.

Gister ochtend regende het..waren we net gewend aan de zon, beetje jammer. Maar goed Hot Water Beach was heel gaaf. We zijn eerst naar een cave geweest aan het strand. Het was een lange wandeling, maar met een prachtig uitzicht over de zee, zo mooi. De omgeving die wij hier zien is niet te omschrijven. We zien alleen maar bergen, bossen, schapen, koeien, het is zo mooi. Zoveel groen hadden wij in ons leven nog niet gezien haha. Savonds zijn we naar de Hot Water Beach gegaan. Op een bepaald gebied van het strand kan je een gat graven en dan kan er warm water uit komen. Als er dan warm water uitkomt is het echt heel warm! Vandaag zijn we in Waitomo, maar daarover de volgende keer.

De foto's volgen!

• 05 November 2015 - 06:16

Karin:

Klink allemaal prachtig! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Dikke knuffel

• 05 November 2015 - 09:32

Natas:

Leuk om jullie verhalen zo te lezen. Genieten geblazen voor jullie. En nu al super veel gave dingen gedaan en gezien. Mooie foto's! Ben zwaar jaloers. Nu al benieuwd naar het volgende verhaal wat jullie allemaal hebben gedaan en om de foto's te zien.
    Enjoy schatties!

XXXXXXXXX

• 05 November 2015 - 09:33

Ruth:

Wat heerlijk te weten dat jullie het goed hebben....leuk verhaal en mooie foto's...ga zo door XXX

• 05 November 2015 - 09:50

Stephina:

Wat een verhaal, leuk!!! Wat is het hier saai!!
    Genieten maar Kus

• 05 November 2015 - 11:15

Ton En Cristine:

prachtig Natas en Bas Dit is een mooie ervaring groetjes

• 05 November 2015 - 14:01

Mirjam :

Hallo! Ziet er goed uit daar, mooie foto's!!

Gr Mirjam

• 05 November 2015 - 16:14

Opa En Oma :

Ziet er allemaal super leuk lekker genieten XXX

• 05 November 2015 - 18:27

Oma En Opa De Groot:

Hoi Bas en Natascha,
    Geweldig om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben. Wat een indrukken doen jullie in korte tijd op. Zo te horen een mooi land. We zien de foto's graag tegemoet.
    Lieve groet.

• 05 November 2015 - 21:15

Anita:

zo kort weg uit Nederland en al zoveel gezien, leuk om te lezen wat jullie allemaal ondernemen.
    Groetjes anita

• 06 November 2015 - 10:40

Judith :

Hoi Natas en Bas,
    Wat leuk om jullie zo te volgen! Klinkt allemaal super wat jullie zien en beleven. Blijf genieten, groetjes van ons uit kekerdom

• 06 November 2015 - 21:10

Greetje:

Hoi lieve schatten..wat leuk om jullie te volgen.Ik kijk weer uit naar het volgende verslag en foto's.Ziet er mooi uit..veel plezier xxx

• 06 November 2015 - 22:51

Hetty:

Hallo Natascha en Bas, wat een belevenissen in zo'n korte tijd. Leuk om een beetje mee te kijken.
    geniet ervan! Lieve groet